Friday 29 October 2010

Berikan aku ketabahan itu...

Kulihat jauh ke dalam matamu...
mencari sejalur kekuatan...
agar aku bisa berdiri teguh...
tatkala hati rapuh diduga perasaan...

Dalam renung mata itu...
ada getar yang meruntun jiwa...
mohon ketabahan terus melarik denai hati...
yang kian basah dengan tangis sendu...
lantaran hitungan garis resah...

Bening air dalam matamu...
mengalir seribu rasa...
padanya aku khabarkan gundah lara, agar kau titipkan penawar...
aku eluskan resah yang bersarang, agar damai yang kau bawa...
sesungguhnya aku nanar
melihat keringat bisa yang mengalir di wajahmu...

Namun...
demi mata hati mu itu...
aku lenyapkan segala gundah, resah, getar dan lara...
agar yang terlihat olehmu
adalah kasih ku yang tulus...
agar kau jua bisa bangkit...
kerana kita perlu akur...
di sebalik kesukaran ini...
ada kasih yang benar-benar agung...
yang menunjangi kasih kita...
dan kita tahu...
kita punya DIA untuk dipasrahkan segalanya dengan redha...
bersabarlah...


catatan hati....

buat suami yang tercinta... moga dirimu beroleh kesejahteraan dan kita sama-sama tabah menghadapi kesukaran di tanah asing ini...

2 comments:

Ms J said...

Doaku titipkan buat kalian disana agar selalu tabah dah sejahtera hendaknya...

emi said...

Ms J.... thank you very much my dear...

Post a Comment