Sunday, 12 December 2010

Bubur Nasi +++


Hari ni masak bubur nasi untuk anak dara ku Amalia yang demam... semalam dia mengadu sakit nak telan makanan... tu dah bagi makan udon yg lembut & licin abis dah tu... kesian menengoknya bila dia tak lalu makan...


So menu hari ni bubur nasi la jawabnya... dia kata nak makan bubur ngan ayam goreng... hmm... ikutkan je lah... mudah-mudahan dia makan... tapi Emi buatkan jugak sup ayam... untuk pelincir kata en. Hubby.... huhuhu....

Ni untuk Amalia, suka betul makan bubur ngan telur masin

Crispy chicken wings


Tapi yang sedihnya... Amalia cuma makan beberapa suap jer... masih terasa tak sedap badan... siannya anak ibu.... ibu ngan ayah dia pulak yang makan lebih2... huhuuhu....


Pelincir... sup ayam

Sayur bayam jepun + cendawan butang goreng pedas



Notes: Kalu dah dengan sayur goreng pedas, ayam goreng & telur masin segala... memang la makan tak hengat punya... huhuhuh....

5 comments:

K.Nor said...

salam emi, wahhh mewahnyer bubur nasi tu.. agak2 berapa ringgit la semangkuk.. hehe

emi said...

hahahaha.... K. Nor... confirm bukan RM2 semangkuk...

anim said...

mana dpt ttelur masin tuh emi..dah dkt setahun tak merasa telur masin..huhuh

emi said...

anim... tu telur masin home-made... yg tu last kopek... buat dlm bulan puasa hari tu... mak ajar buat... huhuhu... senang jer nak buat... masak air (cukup-cukup utk rendam telur) dengan garam. masuk garam sampai garam dah tak nak larut lg. biar sejuk betul.susun telur dlm bekas @ tupperware.bila air garam dah betul2 sejuk, tuang dlm bekas yg isi telur td.make sure telur terendam semuanya.. jdnya bekas tu kena cari yg ngam2 utk isi telur. biar rendam, paling cepat 3-4 minggu.. lg lama lg ok..

tp telur masin ni rasanya tak la macam telur masin yg kita dok beli tu.. kureng la sket kan... huhuhu.... btw.. emi guna telur ayam jer..

anim said...

tq sbb bg resepi terus...cm tau2 jer..hihi

Post a Comment

Post a Comment